Saturday, November 2, 2013

Majlis Perkahwinan di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi

 
2 NOVEMBER 2013 - Persembahan pembuka bulan november 2013 ini. Kali ini agak jauh sedikit dari kawasan. Ertikata lain, 'job' luar kawasan ler... ASt menerima undangan persembahan silat bagi meraikan pasangan mempelai Encik Khalid dan Cik Mariani di Salak Tinggi. Tempat langsung majlis gilang gemilang ini bertempat di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi. Pasukan ASt kali ini diwakili oleh pesilat-pesilat dari gelanggang Wangsa Maju dan Puchong. Mereka ialah Sharifuddin, Shawal, Azim dan Cikgu Akmal sendiri.

Persembahan dimulakan dengan trio Azim, Shawal dan Sharifuddin memperagakan persembahan belebat dan langkah tiga. Kemudian Sharifuddin mengambilalih dengan persembahan solo pecah 4 sebelum Cikgu Akmal sendiri menutup persembahan dengan pecah 12, tari keis dan lelal sembah. Persembahan kali ini rasanya belum pernah dilakukan kerana ruang untuk persembahan terlalu tinggi dan terhad. Namun begitu, ianya bukan halangan buat ASt kerana sudah biasa dan bersedia dengan apa jua keadaan. Persembahan yang dirancang tetap mengikut perancangan. 

Selamat Pengantin Baru, buat Encik Khalid dan isterinya tercinta, Cik Mariani, Moga berbahagia hingga ke akhir hayat, Amin ;-) Ikhlas dari ASt.